Menu
Aštanga Vinjása jóga

Aštanga Vinjása jóga

Tento styl jógy je dynamické cvičení s pevně danou posloupností ásan, které plynule v souladu s dechem propojují přechody „Vinjásy“. Cvičení je fyzicky náročnější, určené klientům, kteří chtějí zvýšit pružnost a sílu svého těla. Pomáhá i díky dechu udždžájí probudit vnitřní oheň, zahřívá tělo, čistí vnitřní orgány a tkáně, nervový systém, uvolňuje z  těla nežádoucí toxiny a zklidňuje. Výhodou cvičení je, že se klienti na lekcích učí krok za krokem stále stejnou sérii, takže po určitém čase jsou schopni cvičit úplně samostatně. Ideální praxe Aštanga jógy je 6x týdně.

Lektoři: Helena Chotětická Andrea Trebatická

Nejbližší lekce

Dynamická jóga (Vinjása)

Dynamická jóga (Vinjása)

Základem lekcí Vinjása jógy je plynulost pohybu spojeného s dechem. Lekce můžou mít různý charakter dle úrovně a dispozic klientů – dynamičtější či jemnější. Jógové pozice nejsou ustálené jako v  Aštanga józe, co umožňuje intuitivně volit skladbu ásan dle momentálního stavu a potřeb klientů. Základem cvičení je Pozdrav Slunci (Súrja Namaskár), do kterého jsou vkládané hatha jógové pozice. Cvičení zklidňuje, upravuje peristaltiku, metabolismus, endokrinní, neurovegetativní, imunitní systém a kardiovaskulární systém. Lekce vinjásy rozvíjí flexibilitu a sílu celého těla, ozdravuje, očišťuje organismus, zbavuje únavy, napětí a stresu.

Lektoři: Helena Chotětická Tereza Velhartická

Nejbližší lekce

Hatha Flow

Hatha Flow

Tento styl jógy dává také důraz na plynulé propojení dechu a pohybu. Kvalita a vědomá pozornost dechu je důležitější než perfektně zaujatá tělesná pozice. Na lekcích přechází plynule klient z  jedné pozice do druhé bez vinjásy (proskoků či celé sekvence Pozdravu Slunci). Cvičení učí koncentraci, zklidňuje, kultivuje pohyb i myšlení. English friendly.

Lektoři: Jaroslava Vinšová Petra Vodičková

Hatha jóga

Hatha jóga

Hatha jóga původně vychází z Tantry a je také součástí Královské cesty (Rádžajógy), což je cesta k  ovládnutí svého těla, smyslů i mysli. Cílem cvičení je harmonizace fyzického, nervového systému a stimulace hormonů. Pravidelným cvičením se fyzické tělo stává silnějším, odolnějším a pružnějším. Pružnost těla se následně projeví i v pružnosti myšlení, pozitivním přístupu k  životu, vede k novým pocitům, klidnému dýchání a celkové vyrovnanosti. Lekce jsou vedeny v poklidném tempu. Jsou zaměřeny na vnímání přítomného okamžiku, koncentraci na dech, spojení tělesných pozic (ásan) a dechu. Delší výdrže a uvolnění v  pozicích lépe protáhnou stažené svaly a zvýší rozsah pohybu.

Lektoři: Klára Kinzlerová Karin Pešlová Andrea Trebatická Jaroslava Vinšová

Nejbližší lekce

Hormonální jóga

Hormonální jóga

Hormonální jóga je ucelená sestava dynamických a statických cviků vycházejících z jógy s použitím dechu bhastrika a tibetskou technikou práce s energií. Součástí jsou dechové techniky k ovládání toku prány. Cvičení na mě osobně působí, jako když se energeticky učešu. Při cvičení působíme přímo na hypofýzu, vaječníky, štítnou žlázu a nadledvinky a tím harmonizujeme, aktivujeme či obnovujeme tvorbu našich hormonů.

Z různých důvodů může být naše hormonální hladina narušena, a to má pak nepříznivý vliv na naše tělo a jeho celkové fungování a hlavně na psychiku. Dinah Rodrigues, která sestavu vytvořila popisuje, že máme často líné žlázy a je potřeba je trochu zaktivovat a probudit. Zvýšením hladiny hormonů pravidelným cvičením a následnou tvorbou kolagenu doslova omládnete. Dinah sama vypadá díky cvičení mnohem mladší a plně aktivní i přes to, že je jí 89 let. Sestava je vhodná pro každou ženu po 1. menstruaci. Výhodou je, že cvičení přináší rychlé výsledky a celou sestavu se lze naučit během několika intenzivních hodin a pak ji můžete cvičit kdykoli budete chtít v pohodlí domova, tak jak Vám vyhovuje.

Hormonální jóga je vhodná a má příznivý vliv:

- pro ženy s příznaky snížené hladiny hormonů – hlavně estrogenu
- s příznaky spojené s menopauzou (podrážděnost, nespavost, deprese, návaly horka, emocionální nestabilita, zhoršení paměti, ztráta vitality, nízké libido, urogenitální suchost, bolest hlavy...)
- pro ženy s nedostatečnou funkcí štítné žlázy
- pro ženy s neplodností způsobenou hormonální nerovnováhou
- pro ženy mající PMS (premenstruační syndrom)
- pro ženy mající cysty na vaječnících
- cvičení má vliv na předčasnou menopauzu (dojde k reaktivaci vaječníků-možnost obnovení menstruace a ovulace)
- pomáhá při ztrátě menstruace a ovulace po dlouhodobém užívání antikoncepce
- pomáhá při osteoporóze, inkontinenci, nespavosti, dokonce pomáhá při léčbě karpálního tunelu
- cvičením a následnou zvýšenou tvorbou kolagenu dochází k zlepšení pleti, nehtů, vlasů, ….

Lektoři: Blanka Brávková

Jin jóga

Jin jóga

Jóga linoucí se v duchu klidu, síly, ženské energie. Styl jógy zaměřující se na protažení hluboko uložených struktur, jako jsou pojivové tkáně, klouby, ale také meridiány (energetické dráhy v lidském těle, jimiž proudí prána – naše životní energie), čímž se liší od jógy jangové, kde dochází především k posílení a protažení svalstva spolu s protažením povrchových fascií. Na lekcích jin jógy se v úvodu zklidníme a „uvnitřníme“ naše smysly, utišíme mysl, naladíme se na dech, poté přejdeme k samotným „jinovým“ ásanám, ve kterých budeme dle možnosti cvičících zůstávat až několik minut, během kterých mají cvičící prostor na prozkoumávání účinků pozice a pozorování pomalu se měnící odezvy těla na právě praktikovanou ásanu. Praktikování ásan se odehrává převážně v pozicích vsedě a vleže.

Lektoři: Blanka Brávková Barbora Vlasáková

Jóga pro těhotné

Jóga pro těhotné

Lekce jsou vhodné pro období těhotenství od momentu zjištění těhotenství až do samého okamžiku porodu. V průběhu cvičení jsou voleny pozice vhodné pro těhotné, které posilují, uvolňují a zklidňují. V hodině se dýchá plným jógovým dechem v rytmu, který si nastávající maminka sama zvolí. Závěr hodiny patří relaxaci. Těhotná žena může kdykoliv v průběhu hodiny přestat cvičit a v klidu si odpočinout. Pravidelné cvičení zaručuje, že svaly v průběhu těhotenství neochabnou a naučí se relaxovat.

Lektoři: Blanka Brávková Karin Pešlová Barbora Vlasáková Lisa-Marie Wakenshaw

Nejbližší lekce

Jóga pro radost a zdraví

Jóga pro radost a zdraví

Lekce jsou určeny všem, kteří si potřebují odpočinout a načerpat novou energii a sílu pro zvládání každodenního života. Velmi vhodné jsou i pro seniory, lidi s nadváhou či sníženou pohyblivostí. Během cvičení se uvolníte a protáhnete své tělo a postupně odstraníte fyzické bloky. Postupně se naučíte lépe odolávat psychickému napětí, vybočíte aspoň na chvíli ze stereotypu vašeho života. Dechová cvičení vám pomohou postupně odbourávat napětí vzniklé stresem. Díky originálnímu způsobu vedení lekcí si vždy odnesete konkrétní inspiraci, jak lépe a více prožívat radost každý den.

Lektoři: Libi Magali

Nejbližší lekce

Jóga pro začátečníky

Jóga pro začátečníky

Lekce jsou zaměřeny na potřeby klientů, kteří mají odvahu zkusit něco nového a začít. Cvičí se v pomalém tempu s  podrobným slovním doprovodem. Klienti se postupně seznamují se  základními principy jógy, jak přístupovat k sobě i ostatním. Krok za krokem objevují a dostávají pod kontrolu svoje tělo, pocity, emoce. Součástí lekcí jsou dechová cvičení, průpravná cvičení zaměřená na odstranění nejčastějších blokád a bolestí a uvolňující relaxace.

Lektoři: Blanka Brávková Elena Juránková Klára Kinzlerová Karin Pešlová Petra Vodičková

Nejbližší lekce

Jóga pro zdravá záda

Jóga pro zdravá záda

Na lekcích pomocí jemných spinálních, průpravných cviků, prvků vývojové kineziologie uvolňujeme páteř, protahujeme a posilujeme hluboké svaly kolem páteře, abych pro ni zajistili dostatečnou oporu. Učíme se správně a vědomě dýchat, protože dech ovlivňuje postavení těla a naopak. Cílem cvičení je nalezení správné souhry svalů a dechu pro lepší fungování celého systému člověka. 

Lektoři: Barbora Vlasáková Petra Vodičková

Nejbližší lekce

Ranní jóga

Ranní jóga

Cílem lekce je rozcvičit, prokrvit a nastartovat tělo i mysl. Cvičí se ve svižnějším tempu vinjása či Flow jógy. Lekce je kratší, ale o to intenzivnější. Základem jsou Pozdravy Slunci (A, B).  Další ásany můžou být prolnuty vinjásou, která udržuje rychlejší tempo a  plynulost  celé ranní lekce. Na závěr vás čeká příjemná motivující relaxace.

Lektoři: Libi Magali Karin Pešlová Jaroslava Vinšová

Nejbližší lekce

Reiki jóga

Reiki jóga

Reiki je terapeutická alternativní metoda, která vede k uzdravení fyzického těla a k rozvoji osobnosti. Jedinečné spojení s jógou pomáhá rozpouštět zablokované energie, očištuje tělo, mysl i emoce od toxinů a snaží se vytvořit stav rovnovahy. Cílem se stav, kdy cítíme radost ze života, cítíme sami sebe a vědomě pracujeme na způspbu svého myšlení a na změně svých životních postojů.

Reiki může vnímavý klient cítit jako teplé zaření nebo naopak jako mrazivé mravenčení, které protéká jeho fyzickým tělem i kolem něj. Reiki sjednocuje celou bytost (tělo, psychiku i bytostné já), vytváří mnoho prospěšných efektů včetně relaxace, pocitů harmonie, klidu. Energie Reiki podporuje přirozenou schopnost buněk lidského těla - obnovovat se, tím podporuje všechny postupy klasické i alternativné medicíny.

Lektoři: Elena Juránková

Relaxační jóga

Relaxační jóga

Na lekcích se nadechnete, protáhnete, posílíte svaly a především zrelaxujete. Soustředíme se na svůj dech, zklidníme mysl a nabijeme novou energii. Při provedení asán je dbáno na správné postavení těla, zapojení správných svalových řetězců, aby nic nebylo přetěžováno. Cílem večerních relaxačních lekcí je protažení, zklidnění a uvolnění.

Lektoři: Blanka Brávková Barbora Vlasáková

Nejbližší lekce

Relaxační masáž

Relaxační masáž

Masáž je jednou z nejstarších a nejpřirozenějších léčebných metod. Pomáhá uvolnit mysl i tělo, posiluje vitalitu a zlepšuje fyzický i psychický stav organismu. Léčivá síla doteku je v dnešní uspěchané době čím dál více ceněna.

Blahodárný účinek masáže je možné pocítit na většině částí lidského těla. V první řadě na kůži, svalstvu, kloubech a šlachách, ale také na nervech, srdci, cévách, dýchacím aparátu, lymfatickém systému, na vnitřních orgánech a na některých žlázách.

Z psychologického hlediska masáž zlepšuje náladu, odstraňuje stres, navozuje pocit vnitřního klidu a harmonie. Doteky při masáži působí na naši emocionální vyrovnanost i fyzickou pohodu.

Lektoři: Karin Pešlová

Yoga for beginners

Yoga for beginners

Hatha yoga classes for beginners are taught in English in smooth pace. Lectures are focused on harmonisation of physical and neural system and hormonal stimulation. With regular practice the body becomes stronger, more immune and more flexible. Flexibility of the body results in more flexible mind, positive approach to life, calm breathing and overall harmony of body and mind. Practicioners will learn to feel the present moment, to concentrate and to unite the posture (asana) with breathing.

Lektoři: Petra Vodičková

Pregnancy Yoga in English

Pregnancy Yoga in English

Every pregnant woman is welcome in this class, including complete beginners and expert yoginis! Most women are brand new to yoga when they join pregnancy classes but you‘ll quickly find that you‘ll take to it really easily and feel great for coming along.

This class will help you prepare for birth as well as meeting other mums-to-be. In class we will practice breathing techniques to help you during labour; do physical movements and poses to help relieve common pregnancy ailments;  practices to strengthen the body or increase flexibility and ways to calm the mind. Towards the end we‘ll go through some guided relaxation and meditation.

Classes are suitable FROM 15 WEEKS OF PREGNANCY (if you are new to yoga), or you can begin earlier if you are familiar with yoga. You can practice all the way til baby arrives.

Join class to:

  • Relax, reduces stress, anxiety or help with depression.
  • Take time out for YOU to calm your mind and balances your emotions.
  • Strengthen your body and stay fit during your pregnancy - being healthy helps you and your baby.
  • Practicing yoga gives your immune system a boost and relieves many common pregnancy ailments, such as back ache, heart-burn, insomnia and SPD.
  • Learn key coping strategies for birth including how to breathe and move and relax during labour and birth.
  • Connect with your babies and take time out to enjoy being pregnant!
  • Share your experiences in a welcoming and supportive space and be heard, with all the ups and downs our journeys take us on.
  • Meet other lovely mamas-to-be in Prague, build your network of support and friendship by connecting in with others in the community.
     

Lektoři: Lisa-Marie Wakenshaw

Nejbližší lekce

Mama & baby yoga 3-12 months

Mama & baby yoga 3-12 months

Baby Yoga is an inclusive set of practices to enhance playful interaction and communication between parent and baby and to promote their healthy development. Baby Yoga perfectly compliments baby massage and expands the benefits of touch with those of movement and relaxation.

Baby yoga is beneficial for all babies as well as their caregivers as it helps to attune to the baby’s needs and to calm or stimulate them as appropriate with a sense of security and wellbeing. You don’t need to practice yoga or even know anything about yoga to get started with your baby!

We move through a sequence of gentle yoga movements adapted to babies as well as new parents and it is a loving way to come meet other babies as well as connecting with your own little one!

  • Wear comfortable clothing.
  • There are toilets/shower/kitchen and changing facilities at the studio.
  • You can bring/park your stroller in the studio.
  • Mats/props and anything you will need for the class will be provided.
  • Classes are small to provide a calm space for you and baby.
     

Lektoři: Lisa-Marie Wakenshaw

Nejbližší lekce

Zdravé tělo a klidná mysl

Zdravé tělo a klidná mysl

Jóga pro zdravé tělo a klidnou mysl vychází z klasické Hatha jógy, do které jsou zapojené prvky vývojové kineziologie a Feldenkraisovy metody.

Záměrem lekcí je pracovat se svým tělem s láskou, s důvěrou v jeho moudrost a způsobem, který povede k posílení zdraví a zklidnění mysli. Velký důraz je kladen na dech, protože dech je mocným nástrojem každého z nás. Cílem je, aby lidé z lekce odcházeli s úsměvem na tváři.

Lektoři: Barbora Vlasáková

Nejbližší lekce