Dynamická jóga (Vinjása)

Dynamická jóga (Vinjása)

Základem lekcí Vinjása jógy je plynulost pohybu spojeného s dechem. Lekce můžou mít různý charakter dle úrovně a dispozic klientů – dynamičtější či jemnější. Jógové pozice nejsou ustálené jako v  Aštanga józe, co umožňuje intuitivně volit skladbu ásan dle momentálního stavu a potřeb klientů. Základem cvičení je Pozdrav Slunci (Súrja Namaskár), do kterého jsou vkládané hatha jógové pozice. Cvičení zklidňuje, upravuje peristaltiku, metabolismus, endokrinní, neurovegetativní, imunitní systém a kardiovaskulární systém. Lekce vinjásy rozvíjí flexibilitu a sílu celého těla, ozdravuje, očišťuje organismus, zbavuje únavy, napětí a stresu.

Lektoři: Michaela Ihnátová Eva  Oniščenko Anna Plzáková Kristýna  Šmerdová

Rezervovat lekci

Základem lekcí Vinjása jógy je plynulost pohybu spojeného s dechem. Lekce můžou mít různý charakter dle úrovně a dispozic klientů – dynamičtější či jemnější. Jógové pozice nejsou ustálené jako v  Aštanga józe, co umožňuje intuitivně volit skladbu ásan dle momentálního stavu a potřeb klientů. Základem cvičení je Pozdrav Slunci (Súrja Namaskár), do kterého jsou vkládané hatha jógové pozice. Cvičení zklidňuje, upravuje peristaltiku, metabolismus, endokrinní, neurovegetativní, imunitní systém a kardiovaskulární systém. Lekce vinjásy rozvíjí flexibilitu a sílu celého těla, ozdravuje, očišťuje organismus, zbavuje únavy, napětí a stresu.

Lektoři: Michaela Ihnátová Eva  Oniščenko Anna Plzáková Kristýna  Šmerdová

Hatha jóga

Hatha jóga

Hatha jóga původně vychází z Tantry a je také součástí Královské cesty (Rádžajógy), což je cesta k ovládnutí svého těla, smyslů i mysli. Cílem cvičení je harmonizace fyzického i jemnohmotného těla, nervového systému a stimulace hormonů. Pravidelným cvičením se stáváme silnějšími, odolnějšími a pružnějšími. Pružnost těla se následně projeví i v pružnosti myšlení, pozitivním přístupu k  životu, vede k novým pocitům, klidnému dýchání a celkové vyrovnanosti. Lekce jsou vedeny v poklidném tempu. Jsou zaměřeny na vnímání přítomného okamžiku, koncentraci na dech, spojení tělesných pozic (ásan) a dechu. Delší výdrže a uvolnění v pozicích lépe protáhnou stažené svaly a zvýší rozsah pohybu.

Lektoři: Karin Pešlová Lenka Polakovičová Kristýna  Šmerdová

Rezervovat lekci

Hatha jóga původně vychází z Tantry a je také součástí Královské cesty (Rádžajógy), což je cesta k ovládnutí svého těla, smyslů i mysli. Cílem cvičení je harmonizace fyzického i jemnohmotného těla, nervového systému a stimulace hormonů. Pravidelným cvičením se stáváme silnějšími, odolnějšími a pružnějšími. Pružnost těla se následně projeví i v pružnosti myšlení, pozitivním přístupu k  životu, vede k novým pocitům, klidnému dýchání a celkové vyrovnanosti. Lekce jsou vedeny v poklidném tempu. Jsou zaměřeny na vnímání přítomného okamžiku, koncentraci na dech, spojení tělesných pozic (ásan) a dechu. Delší výdrže a uvolnění v pozicích lépe protáhnou stažené svaly a zvýší rozsah pohybu.

Lektoři: Karin Pešlová Lenka Polakovičová Kristýna  Šmerdová

Jóga pro těhotné

Jóga pro těhotné

Lekce jsou vhodné pro období těhotenství od momentu zjištění těhotenství až do samého okamžiku porodu. V průběhu cvičení jsou voleny pozice vhodné pro těhotné, které posilují, uvolňují a zklidňují. V hodině se dýchá plným jógovým dechem v rytmu, který si nastávající maminka sama zvolí. Závěr hodiny patří relaxaci. Těhotná žena může kdykoliv v průběhu hodiny přestat cvičit a v klidu si odpočinout. Pravidelné cvičení zaručuje, že svaly v průběhu těhotenství neochabnou a naučí se relaxovat.

Lektoři: Blanka Brávková Karin Pešlová

Rezervovat lekci

Lekce jsou vhodné pro období těhotenství od momentu zjištění těhotenství až do samého okamžiku porodu. V průběhu cvičení jsou voleny pozice vhodné pro těhotné, které posilují, uvolňují a zklidňují. V hodině se dýchá plným jógovým dechem v rytmu, který si nastávající maminka sama zvolí. Závěr hodiny patří relaxaci. Těhotná žena může kdykoliv v průběhu hodiny přestat cvičit a v klidu si odpočinout. Pravidelné cvičení zaručuje, že svaly v průběhu těhotenství neochabnou a naučí se relaxovat.

Lektoři: Blanka Brávková Karin Pešlová

Jóga pro seniory

Jóga pro seniory

Lekce jsou určeny začátečníkům, lidem se zníženou pohyblivostí, ale i fyzicky aktivním seniorům. Všem, kteří si potřebují odpočinout a načerpat novou energii a sílu pro zvládání každodenního života. Během cvičení se uvolníte, protáhnete, najdete se ve svém těle a uvědomíte si, že není potřeba se s nikým srovnávat, ale cvičit tělo i mysl pro svou radost.  Postupně se naučíte lépe odolávat psychickému napětí, vybočíte aspoň na chvíli ze stereotypu vašeho života.  Díky originálnímu způsobu vedení lekcí si vždy odnesete konkrétní inspiraci, jak lépe a více prožívat radost každý den.

Lektoři: Libi Magali

Rezervovat lekci

Lekce jsou určeny začátečníkům, lidem se zníženou pohyblivostí, ale i fyzicky aktivním seniorům. Všem, kteří si potřebují odpočinout a načerpat novou energii a sílu pro zvládání každodenního života. Během cvičení se uvolníte, protáhnete, najdete se ve svém těle a uvědomíte si, že není potřeba se s nikým srovnávat, ale cvičit tělo i mysl pro svou radost.  Postupně se naučíte lépe odolávat psychickému napětí, vybočíte aspoň na chvíli ze stereotypu vašeho života.  Díky originálnímu způsobu vedení lekcí si vždy odnesete konkrétní inspiraci, jak lépe a více prožívat radost každý den.

Lektoři: Libi Magali

Jóga pro začátečníky

Jóga pro začátečníky

Lekce jsou zaměřeny na potřeby klientů, kteří mají odvahu zkusit něco nového a začít. Cvičí se v pomalém tempu s  podrobným slovním doprovodem. Klienti se postupně seznamují se  základními principy jógy, jak přístupovat k sobě i ostatním. Krok za krokem objevují a dostávají pod kontrolu svoje tělo, pocity, emoce. Součástí lekcí jsou dechová cvičení, průpravná cvičení zaměřená na odstranění nejčastějších blokád a bolestí a uvolňující relaxace.

Lektoři: Libi Magali Lucie Neničková Eva  Oniščenko Karin Pešlová Anna Plzáková Kristýna  Šmerdová Petra Vodičková

Rezervovat lekci

Lekce jsou zaměřeny na potřeby klientů, kteří mají odvahu zkusit něco nového a začít. Cvičí se v pomalém tempu s  podrobným slovním doprovodem. Klienti se postupně seznamují se  základními principy jógy, jak přístupovat k sobě i ostatním. Krok za krokem objevují a dostávají pod kontrolu svoje tělo, pocity, emoce. Součástí lekcí jsou dechová cvičení, průpravná cvičení zaměřená na odstranění nejčastějších blokád a bolestí a uvolňující relaxace.

Lektoři: Libi Magali Lucie Neničková Eva  Oniščenko Karin Pešlová Anna Plzáková Kristýna  Šmerdová Petra Vodičková

Jóga pro zdravá záda

Jóga pro zdravá záda

Na lekcích pomocí jemných spinálních, průpravných cviků, prvků vývojové kineziologie uvolňujeme páteř, protahujeme a posilujeme hluboké svaly kolem páteře, abych pro ni zajistili dostatečnou oporu. Učíme se správně a vědomě dýchat, protože dech ovlivňuje postavení těla a naopak. Cílem cvičení je nalezení správné souhry svalů a dechu pro lepší fungování celého systému člověka. 

Lektoři: Karin Pešlová Petra Vodičková

Rezervovat lekci

Na lekcích pomocí jemných spinálních, průpravných cviků, prvků vývojové kineziologie uvolňujeme páteř, protahujeme a posilujeme hluboké svaly kolem páteře, abych pro ni zajistili dostatečnou oporu. Učíme se správně a vědomě dýchat, protože dech ovlivňuje postavení těla a naopak. Cílem cvičení je nalezení správné souhry svalů a dechu pro lepší fungování celého systému člověka. 

Lektoři: Karin Pešlová Petra Vodičková

Buddhistická meditace

Buddhistická meditace

Úvod do buddhistické meditace. Meditace jsou vedeny v angličtině s překladem. Rezervace a platba probíhá přes WWW.KADAMPA.CZ.

Lektoři:

Úvod do buddhistické meditace. Meditace jsou vedeny v angličtině s překladem. Rezervace a platba probíhá přes WWW.KADAMPA.CZ.

Lektoři:

Ranní jóga

Ranní jóga

Cílem lekce je rozcvičit, prokrvit a nastartovat tělo i mysl. Cvičí se ve svižnějším tempu vinjása či Flow jógy. Základem jsou Pozdravy Slunci (A, B).  Další ásany můžou být prolnuty vinjásou, která udržuje rychlejší tempo a  plynulost  celé ranní lekce. Na závěr vás čeká příjemná motivující relaxace.

Lektoři: Eva Fenclová Michaela Ihnátová Lucie Neničková Karin Pešlová Petra Vodičková

Rezervovat lekci

Cílem lekce je rozcvičit, prokrvit a nastartovat tělo i mysl. Cvičí se ve svižnějším tempu vinjása či Flow jógy. Základem jsou Pozdravy Slunci (A, B).  Další ásany můžou být prolnuty vinjásou, která udržuje rychlejší tempo a  plynulost  celé ranní lekce. Na závěr vás čeká příjemná motivující relaxace.

Lektoři: Eva Fenclová Michaela Ihnátová Lucie Neničková Karin Pešlová Petra Vodičková

Meditativní hatha jóga

Meditativní hatha jóga

Jógová praxe vycházející ze systému tradiční tantra jógy (KAULA). Je to jemnější, meditativnější a mystická forma hathajógy. Kultivuje naši propojenost s tělem, dechem, životní energií. Pravidelná praxe odbourává stres a uvolňuje napětí v těle, přináší hloubku, nadhled a ukotvení.

Sestava Tri-dosha představuje ucelený systém ásan, relaxačních a dechových technik, který pomáhá harmonizovat všechny tři doshi a tím i náš hormonální systém. Pravidelná praxe, a tedy opakování sestavy, nám umožňuje odkrývat další a další vrstvy a dostávat se hlouběji do sebe, do uvolnění, ukotvení.

Skrz uvolněnost dáváme prostor vnitřní inteligenci, inteligenci našeho těla, něčeho, co nás přesahuje, aby nás vedla jak na jógové podložce, tak i poté mimo ni. Láskyplně posouváme možnosti našeho těla i mysli. Dáváme prostor ásaně, aby nás kultivovala, ne naopak.

Tato jóga učí tělo meditovat. A meditace nás přivádí zase o kousek blíže k sobě.

Lekce je vhodná pro začátečníky i praktikující jogíny.

Lektoři: Lenka Polakovičová

Rezervovat lekci

Jógová praxe vycházející ze systému tradiční tantra jógy (KAULA). Je to jemnější, meditativnější a mystická forma hathajógy. Kultivuje naši propojenost s tělem, dechem, životní energií. Pravidelná praxe odbourává stres a uvolňuje napětí v těle, přináší hloubku, nadhled a ukotvení.

Sestava Tri-dosha představuje ucelený systém ásan, relaxačních a dechových technik, který pomáhá harmonizovat všechny tři doshi a tím i náš hormonální systém. Pravidelná praxe, a tedy opakování sestavy, nám umožňuje odkrývat další a další vrstvy a dostávat se hlouběji do sebe, do uvolnění, ukotvení.

Skrz uvolněnost dáváme prostor vnitřní inteligenci, inteligenci našeho těla, něčeho, co nás přesahuje, aby nás vedla jak na jógové podložce, tak i poté mimo ni. Láskyplně posouváme možnosti našeho těla i mysli. Dáváme prostor ásaně, aby nás kultivovala, ne naopak.

Tato jóga učí tělo meditovat. A meditace nás přivádí zase o kousek blíže k sobě.

Lekce je vhodná pro začátečníky i praktikující jogíny.

Lektoři: Lenka Polakovičová

Relaxační jóga

Relaxační jóga

Na lekcích se nadechnete, protáhnete, posílíte svaly a především zrelaxujete. Soustředíme se na svůj dech, zklidníme mysl a nabijeme novou energii. Při provedení asán je dbáno na správné postavení těla, zapojení správných svalových řetězců, aby nic nebylo přetěžováno. Cílem večerních relaxačních lekcí je protažení, zklidnění a uvolnění.

Lektoři: Libi Magali

Rezervovat lekci

Na lekcích se nadechnete, protáhnete, posílíte svaly a především zrelaxujete. Soustředíme se na svůj dech, zklidníme mysl a nabijeme novou energii. Při provedení asán je dbáno na správné postavení těla, zapojení správných svalových řetězců, aby nic nebylo přetěžováno. Cílem večerních relaxačních lekcí je protažení, zklidnění a uvolnění.

Lektoři: Libi Magali

Jin jóga

Jin jóga

Jóga linoucí se v duchu klidu, síly, ženské energie. Styl jógy zaměřující se na protažení hluboko uložených struktur, jako jsou pojivové tkáně, klouby, ale také meridiány (energetické dráhy v lidském těle, jimiž proudí prána – naše životní energie), čímž se liší od jógy jangové, kde dochází především k posílení a protažení svalstva spolu s protažením povrchových fascií. Na lekcích jin jógy se v úvodu zklidníme a „uvnitřníme“ naše smysly, utišíme mysl, naladíme se na dech, poté přejdeme k samotným „jinovým“ ásanám, ve kterých budeme dle možnosti cvičících zůstávat až několik minut, během kterých mají cvičící prostor na prozkoumávání účinků pozice a pozorování pomalu se měnící odezvy těla na právě praktikovanou ásanu. Praktikování ásan se odehrává převážně v pozicích vsedě a vleže.

Lektoři: Blanka Brávková Eva  Oniščenko

Rezervovat lekci

Jóga linoucí se v duchu klidu, síly, ženské energie. Styl jógy zaměřující se na protažení hluboko uložených struktur, jako jsou pojivové tkáně, klouby, ale také meridiány (energetické dráhy v lidském těle, jimiž proudí prána – naše životní energie), čímž se liší od jógy jangové, kde dochází především k posílení a protažení svalstva spolu s protažením povrchových fascií. Na lekcích jin jógy se v úvodu zklidníme a „uvnitřníme“ naše smysly, utišíme mysl, naladíme se na dech, poté přejdeme k samotným „jinovým“ ásanám, ve kterých budeme dle možnosti cvičících zůstávat až několik minut, během kterých mají cvičící prostor na prozkoumávání účinků pozice a pozorování pomalu se měnící odezvy těla na právě praktikovanou ásanu. Praktikování ásan se odehrává převážně v pozicích vsedě a vleže.

Lektoři: Blanka Brávková Eva  Oniščenko

Jóga po porodu

Jóga po porodu

Jemná pečující jóga je určena pro ženy kratší či delší dobu po porodu. Pomalu se společně vracíme do kondice, učíme se ovládat, tj. najít, zapojit a relaxovat, své pánevní dno a pracovat s hlubokými svaly středu těla. Zaměříme se na břicho (diastáza) a páteř a zkrátka na vše, co je kvůli porodu a péči o dítě více namáháno. Zacvičíme si některý z jógových pozdravů, vybrané ásany a lekci zakončíme pořádnou relaxací.
Od porodu miminka trávíme celý den v extrémním obrácení pozornosti ven. Na lekci si vytvoříme ostrov času jen a jen pro nás, budeme chvíli SAMY se sebou, budeme se věnovat svému tělu a svému nitru. Každý cvik, nádech i výdech nám bude příležitostí vrátit své vědomí zpět dovnitř a k přítomnému okamžiku. Cvičení jógy přináší hluboký odpočinek na mnoha úrovních a tím i oživení celé naší bytosti.
Máte-li vážné poporodní komplikace, navštivte, prosím, svého lékaře nebo fyzioterapeuta. 

Lektoři: Petra Vodičková

Rezervovat lekci

Jemná pečující jóga je určena pro ženy kratší či delší dobu po porodu. Pomalu se společně vracíme do kondice, učíme se ovládat, tj. najít, zapojit a relaxovat, své pánevní dno a pracovat s hlubokými svaly středu těla. Zaměříme se na břicho (diastáza) a páteř a zkrátka na vše, co je kvůli porodu a péči o dítě více namáháno. Zacvičíme si některý z jógových pozdravů, vybrané ásany a lekci zakončíme pořádnou relaxací.
Od porodu miminka trávíme celý den v extrémním obrácení pozornosti ven. Na lekci si vytvoříme ostrov času jen a jen pro nás, budeme chvíli SAMY se sebou, budeme se věnovat svému tělu a svému nitru. Každý cvik, nádech i výdech nám bude příležitostí vrátit své vědomí zpět dovnitř a k přítomnému okamžiku. Cvičení jógy přináší hluboký odpočinek na mnoha úrovních a tím i oživení celé naší bytosti.
Máte-li vážné poporodní komplikace, navštivte, prosím, svého lékaře nebo fyzioterapeuta. 

Lektoři: Petra Vodičková