Lekce jógy | Jóga Krymská
Dynamická jóga (Vinjása)

Dynamická jóga (Vinjása)

Základem lekcí Vinjása jógy je plynulost pohybu spojeného s dechem. Lekce můžou mít různý charakter dle úrovně a dispozic klientů – dynamičtější či jemnější. Jógové pozice nejsou ustálené jako v  Aštanga józe, co umožňuje intuitivně volit skladbu ásan dle momentálního stavu a potřeb klientů. Základem cvičení je Pozdrav Slunci (Súrja Namaskár), do kterého jsou vkládané hatha jógové pozice. Cvičení zklidňuje, upravuje peristaltiku, metabolismus, endokrinní, neurovegetativní, imunitní systém a kardiovaskulární systém. Lekce vinjásy rozvíjí flexibilitu a sílu celého těla, ozdravuje, očišťuje organismus, zbavuje únavy, napětí a stresu.

Lektoři: Lucie Neničková Anna Plzáková

Rezervovat lekci

Základem lekcí Vinjása jógy je plynulost pohybu spojeného s dechem. Lekce můžou mít různý charakter dle úrovně a dispozic klientů – dynamičtější či jemnější. Jógové pozice nejsou ustálené jako v  Aštanga józe, co umožňuje intuitivně volit skladbu ásan dle momentálního stavu a potřeb klientů. Základem cvičení je Pozdrav Slunci (Súrja Namaskár), do kterého jsou vkládané hatha jógové pozice. Cvičení zklidňuje, upravuje peristaltiku, metabolismus, endokrinní, neurovegetativní, imunitní systém a kardiovaskulární systém. Lekce vinjásy rozvíjí flexibilitu a sílu celého těla, ozdravuje, očišťuje organismus, zbavuje únavy, napětí a stresu.

Lektoři: Lucie Neničková Anna Plzáková

Core jóga

Core jóga

CORE (tedy střed těla) by se měl podílet na téměř všech našich pohybech. CORE jóga vede k uvědomění si a zpevnění této oblasti – to je břišních svalů, pánevního dna, bránice (hlavního dýchacího svalu) a hlubokých svalů zad. Vědomé zapojení všech těchto svalů je mimo jiné základem pro dobré držení těla, stabilitu, rovnováhu i správné dýchání a to vše se přenáší i do naší mysli. Lekce Core jógy začíná krátkou meditací - navnímáním sebe samých. Následují dechová cvičení spojená s jógovými pozicemi - ásanami, při kterých se zaměřujeme nejen na správné zapojení středu těla, ale i na další svalové skupiny, dech a plnou pozornost. Nechybí ani protažení a závěrečná relaxace.

Lektoři:

CORE (tedy střed těla) by se měl podílet na téměř všech našich pohybech. CORE jóga vede k uvědomění si a zpevnění této oblasti – to je břišních svalů, pánevního dna, bránice (hlavního dýchacího svalu) a hlubokých svalů zad. Vědomé zapojení všech těchto svalů je mimo jiné základem pro dobré držení těla, stabilitu, rovnováhu i správné dýchání a to vše se přenáší i do naší mysli. Lekce Core jógy začíná krátkou meditací - navnímáním sebe samých. Následují dechová cvičení spojená s jógovými pozicemi - ásanami, při kterých se zaměřujeme nejen na správné zapojení středu těla, ale i na další svalové skupiny, dech a plnou pozornost. Nechybí ani protažení a závěrečná relaxace.

Lektoři:

Power jóga

Power jóga

Aktivní jóga, která odbourává stres a formuje postavu. Podstatou power jógy je dynamický a plynulý přechod mezi jednotlivými pozicemi, jejichž pořadí není pevně dané, a tak se každá hodina může lišit. Pomáhá zpevnit všechny partie, stabilitu, ale i sebevědomí, když sledujete, jak se krok za krokem zlepšuje vaše vitalita, síla i flexibilita.

Lektoři:

Aktivní jóga, která odbourává stres a formuje postavu. Podstatou power jógy je dynamický a plynulý přechod mezi jednotlivými pozicemi, jejichž pořadí není pevně dané, a tak se každá hodina může lišit. Pomáhá zpevnit všechny partie, stabilitu, ale i sebevědomí, když sledujete, jak se krok za krokem zlepšuje vaše vitalita, síla i flexibilita.

Lektoři:

Hatha jóga

Hatha jóga

Hatha jóga původně vychází z Tantry a je také součástí Královské cesty (Rádžajógy), což je cesta k ovládnutí svého těla, smyslů i mysli. Cílem cvičení je harmonizace fyzického i jemnohmotného těla, nervového systému a stimulace hormonů. Pravidelným cvičením se stáváme silnějšími, odolnějšími a pružnějšími. Pružnost těla se následně projeví i v pružnosti myšlení, pozitivním přístupu k  životu, vede k novým pocitům, klidnému dýchání a celkové vyrovnanosti. Lekce jsou vedeny v poklidném tempu. Jsou zaměřeny na vnímání přítomného okamžiku, koncentraci na dech, spojení tělesných pozic (ásan) a dechu. Delší výdrže a uvolnění v pozicích lépe protáhnou stažené svaly a zvýší rozsah pohybu.

Lektoři: Zuzana  Hrochová Klára Kinzlerová Karin Pešlová

Rezervovat lekci

Hatha jóga původně vychází z Tantry a je také součástí Královské cesty (Rádžajógy), což je cesta k ovládnutí svého těla, smyslů i mysli. Cílem cvičení je harmonizace fyzického i jemnohmotného těla, nervového systému a stimulace hormonů. Pravidelným cvičením se stáváme silnějšími, odolnějšími a pružnějšími. Pružnost těla se následně projeví i v pružnosti myšlení, pozitivním přístupu k  životu, vede k novým pocitům, klidnému dýchání a celkové vyrovnanosti. Lekce jsou vedeny v poklidném tempu. Jsou zaměřeny na vnímání přítomného okamžiku, koncentraci na dech, spojení tělesných pozic (ásan) a dechu. Delší výdrže a uvolnění v pozicích lépe protáhnou stažené svaly a zvýší rozsah pohybu.

Lektoři: Zuzana  Hrochová Klára Kinzlerová Karin Pešlová

Jóga pro těhotné

Jóga pro těhotné

Lekce jsou vhodné pro období těhotenství od momentu zjištění těhotenství až do samého okamžiku porodu. V průběhu cvičení jsou voleny pozice vhodné pro těhotné, které posilují, uvolňují a zklidňují. V hodině se dýchá plným jógovým dechem v rytmu, který si nastávající maminka sama zvolí. Závěr hodiny patří relaxaci. Těhotná žena může kdykoliv v průběhu hodiny přestat cvičit a v klidu si odpočinout. Pravidelné cvičení zaručuje, že svaly v průběhu těhotenství neochabnou a naučí se relaxovat.

Lektoři: Petra Vodičková Simona  Zárubová

Rezervovat lekci

Lekce jsou vhodné pro období těhotenství od momentu zjištění těhotenství až do samého okamžiku porodu. V průběhu cvičení jsou voleny pozice vhodné pro těhotné, které posilují, uvolňují a zklidňují. V hodině se dýchá plným jógovým dechem v rytmu, který si nastávající maminka sama zvolí. Závěr hodiny patří relaxaci. Těhotná žena může kdykoliv v průběhu hodiny přestat cvičit a v klidu si odpočinout. Pravidelné cvičení zaručuje, že svaly v průběhu těhotenství neochabnou a naučí se relaxovat.

Lektoři: Petra Vodičková Simona  Zárubová

Jóga pro seniory

Jóga pro seniory

Lekce jsou určeny začátečníkům, lidem se zníženou pohyblivostí, ale i fyzicky aktivním seniorům. Všem, kteří si potřebují odpočinout a načerpat novou energii a sílu pro zvládání každodenního života. Během cvičení se uvolníte, protáhnete, najdete se ve svém těle a uvědomíte si, že není potřeba se s nikým srovnávat, ale cvičit tělo i mysl pro svou radost.  Postupně se naučíte lépe odolávat psychickému napětí, vybočíte aspoň na chvíli ze stereotypu vašeho života.  Díky originálnímu způsobu vedení lekcí si vždy odnesete konkrétní inspiraci, jak lépe a více prožívat radost každý den.

Lektoři: Libi Magali

Rezervovat lekci

Lekce jsou určeny začátečníkům, lidem se zníženou pohyblivostí, ale i fyzicky aktivním seniorům. Všem, kteří si potřebují odpočinout a načerpat novou energii a sílu pro zvládání každodenního života. Během cvičení se uvolníte, protáhnete, najdete se ve svém těle a uvědomíte si, že není potřeba se s nikým srovnávat, ale cvičit tělo i mysl pro svou radost.  Postupně se naučíte lépe odolávat psychickému napětí, vybočíte aspoň na chvíli ze stereotypu vašeho života.  Díky originálnímu způsobu vedení lekcí si vždy odnesete konkrétní inspiraci, jak lépe a více prožívat radost každý den.

Lektoři: Libi Magali

Jóga pro začátečníky

Jóga pro začátečníky

Lekce jsou zaměřeny na potřeby klientů, kteří mají odvahu zkusit něco nového a začít. Cvičí se v pomalém tempu s  podrobným slovním doprovodem. Klienti se postupně seznamují se  základními principy jógy, jak přístupovat k sobě i ostatním. Krok za krokem objevují a dostávají pod kontrolu svoje tělo, pocity, emoce. Součástí lekcí jsou dechová cvičení, průpravná cvičení zaměřená na odstranění nejčastějších blokád a bolestí a uvolňující relaxace.

Lektoři: Zuzana  Hrochová Libi Magali Petra Vodičková

Rezervovat lekci

Lekce jsou zaměřeny na potřeby klientů, kteří mají odvahu zkusit něco nového a začít. Cvičí se v pomalém tempu s  podrobným slovním doprovodem. Klienti se postupně seznamují se  základními principy jógy, jak přístupovat k sobě i ostatním. Krok za krokem objevují a dostávají pod kontrolu svoje tělo, pocity, emoce. Součástí lekcí jsou dechová cvičení, průpravná cvičení zaměřená na odstranění nejčastějších blokád a bolestí a uvolňující relaxace.

Lektoři: Zuzana  Hrochová Libi Magali Petra Vodičková

Jóga pro zdravá záda

Jóga pro zdravá záda

Na lekcích pomocí jemných spinálních, průpravných cviků, prvků vývojové kineziologie uvolňujeme páteř, protahujeme a posilujeme hluboké svaly kolem páteře, abych pro ni zajistili dostatečnou oporu. Učíme se správně a vědomě dýchat, protože dech ovlivňuje postavení těla a naopak. Cílem cvičení je nalezení správné souhry svalů a dechu pro lepší fungování celého systému člověka. 

Lektoři: Karin Pešlová Petra Vodičková

Rezervovat lekci

Na lekcích pomocí jemných spinálních, průpravných cviků, prvků vývojové kineziologie uvolňujeme páteř, protahujeme a posilujeme hluboké svaly kolem páteře, abych pro ni zajistili dostatečnou oporu. Učíme se správně a vědomě dýchat, protože dech ovlivňuje postavení těla a naopak. Cílem cvičení je nalezení správné souhry svalů a dechu pro lepší fungování celého systému člověka. 

Lektoři: Karin Pešlová Petra Vodičková

Čchi kung (Qi gong)

Čchi kung (Qi gong)

Čchi kung (Qi gong) - styl Dao Yin Yang Sheng Gong - je tradiční zdravotní cvičení pro tělo i ducha pocházející z Číny. Jeho název by se dal přeložit přibližně takto: "Tělo protahovat a čchi vést k posílení zdraví a zachování kvality života". Jedná se o systém cvičení charakterizovaný jemnými krouživými pohyby, zahrnující kontrolu dechu a stimulaci klíčových akupunkturních bodů v těle. Jeho měkké, plynulé a harmonické pohyby mají za cíl zlepšit oběh energie v celém těle, uvolnit klouby, tonizovat a prokrvit svaly a uvolnit nervový systém. Během hodin cvičení se tělo cvičence postupně čistí od různých blokád, zprůchodňuje se toku energie čchi, učí se jinak dýchat, harmonizují se jednotlivé orgány a funkční okruhy organizmu a celkově se tělo i duch stále více a více uvolňuje a zjemňuje.

Lektoři: Lukáš Klesal

Rezervovat lekci

Čchi kung (Qi gong) - styl Dao Yin Yang Sheng Gong - je tradiční zdravotní cvičení pro tělo i ducha pocházející z Číny. Jeho název by se dal přeložit přibližně takto: "Tělo protahovat a čchi vést k posílení zdraví a zachování kvality života". Jedná se o systém cvičení charakterizovaný jemnými krouživými pohyby, zahrnující kontrolu dechu a stimulaci klíčových akupunkturních bodů v těle. Jeho měkké, plynulé a harmonické pohyby mají za cíl zlepšit oběh energie v celém těle, uvolnit klouby, tonizovat a prokrvit svaly a uvolnit nervový systém. Během hodin cvičení se tělo cvičence postupně čistí od různých blokád, zprůchodňuje se toku energie čchi, učí se jinak dýchat, harmonizují se jednotlivé orgány a funkční okruhy organizmu a celkově se tělo i duch stále více a více uvolňuje a zjemňuje.

Lektoři: Lukáš Klesal

Ranní jóga

Ranní jóga

Cílem lekce je rozcvičit, prokrvit a nastartovat tělo i mysl. Cvičí se ve svižnějším tempu vinjása či Flow jógy. Základem jsou Pozdravy Slunci (A, B).  Další ásany můžou být prolnuty vinjásou, která udržuje rychlejší tempo a  plynulost  celé ranní lekce. Na závěr vás čeká příjemná motivující relaxace.

Lektoři: Eva Fenclová Klára Kinzlerová Karin Pešlová

Rezervovat lekci

Cílem lekce je rozcvičit, prokrvit a nastartovat tělo i mysl. Cvičí se ve svižnějším tempu vinjása či Flow jógy. Základem jsou Pozdravy Slunci (A, B).  Další ásany můžou být prolnuty vinjásou, která udržuje rychlejší tempo a  plynulost  celé ranní lekce. Na závěr vás čeká příjemná motivující relaxace.

Lektoři: Eva Fenclová Klára Kinzlerová Karin Pešlová

Pregnancy Yoga

Pregnancy Yoga

Pregnancy Yoga is used to help mothers connect better with baby, stay healthy throughout pregnancy, remain flexible and strong helping her prepare for the challenges of labor & birth. Pregnancy Yoga includes poses, gentle stretches appropriate for pregnant women, deep breathing, relaxation and meditation that may be practiced through all trimesters (clearing any medical issues with the care provider). Pregnancy Yoga is a great way to connect with other mothers-to-be and establish friendships that go far beyond birth.

 

Lektoři:

Rezervovat lekci

Pregnancy Yoga is used to help mothers connect better with baby, stay healthy throughout pregnancy, remain flexible and strong helping her prepare for the challenges of labor & birth. Pregnancy Yoga includes poses, gentle stretches appropriate for pregnant women, deep breathing, relaxation and meditation that may be practiced through all trimesters (clearing any medical issues with the care provider). Pregnancy Yoga is a great way to connect with other mothers-to-be and establish friendships that go far beyond birth.

 

Lektoři:

Spirální jóga

Spirální jóga

Tradiční techniky jógy, školy B.K.S. Iyengara, obohacené o moderní poznatky trojrozměrného spirálního pohybu a principy myofasciálních (svalovovazivových) řetězců a energetických linií v souladu s funkční anatomií lidského těla (kineziologie). Je to jóga rozšířená o znalosti správného postavení a vzájemného vyladění jednotlivých částí a koordinačních celků lidského těla. Učí správnému držení těla a tím výrazně zlepší proudění energie a zvýší tak účinek cvičení.
K preciznímu provedení jógových ásan využívá bohaté škály jógových pomůcek.
 
Více zde: https://www.spiralni-joga.cz/

Lektoři: Kristýna Neumannová

Rezervovat lekci

Tradiční techniky jógy, školy B.K.S. Iyengara, obohacené o moderní poznatky trojrozměrného spirálního pohybu a principy myofasciálních (svalovovazivových) řetězců a energetických linií v souladu s funkční anatomií lidského těla (kineziologie). Je to jóga rozšířená o znalosti správného postavení a vzájemného vyladění jednotlivých částí a koordinačních celků lidského těla. Učí správnému držení těla a tím výrazně zlepší proudění energie a zvýší tak účinek cvičení.
K preciznímu provedení jógových ásan využívá bohaté škály jógových pomůcek.
 
Více zde: https://www.spiralni-joga.cz/

Lektoři: Kristýna Neumannová

Zdravé tělo a klidná mysl

Zdravé tělo a klidná mysl

Jóga pro zdravé tělo a klidnou mysl propojuje klasickou Hatha jógu s hlubokou relaxací (Jóga nidrá 25-30 min.). Tato kombinace jemného cvičení a Jóga nidry povede k uvolnění fyzického a mentálního/emočního napětí, zlepšuje kvalitu spánku, zvyšuje pozornost a koncentraci a snižuje stres a úzkost.

Záměrem lekcí je pracovat se svým tělem s láskou, s důvěrou v jeho moudrost a způsobem, který povede k posílení zdraví a zklidnění mysli. Velký důraz je kladen na dech, protože dech je mocným nástrojem každého z nás. Cílem je, aby lidé z lekce odcházeli odpočinutí s úsměvem na tváři.

Na lekci si přineste teplejší oblečení (mikinu, ponožky, případně vlastní deku), abychom si během relaxace zajistili tepelný komfort.

Lektoři: Csilla Barkász

Rezervovat lekci

Jóga pro zdravé tělo a klidnou mysl propojuje klasickou Hatha jógu s hlubokou relaxací (Jóga nidrá 25-30 min.). Tato kombinace jemného cvičení a Jóga nidry povede k uvolnění fyzického a mentálního/emočního napětí, zlepšuje kvalitu spánku, zvyšuje pozornost a koncentraci a snižuje stres a úzkost.

Záměrem lekcí je pracovat se svým tělem s láskou, s důvěrou v jeho moudrost a způsobem, který povede k posílení zdraví a zklidnění mysli. Velký důraz je kladen na dech, protože dech je mocným nástrojem každého z nás. Cílem je, aby lidé z lekce odcházeli odpočinutí s úsměvem na tváři.

Na lekci si přineste teplejší oblečení (mikinu, ponožky, případně vlastní deku), abychom si během relaxace zajistili tepelný komfort.

Lektoři: Csilla Barkász